گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو

دسته: گزارش کار آموزی و کارورزی

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 83 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 60

گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو-نمایندگی سایپا کد 1543در 60 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان … صفحه

تاریخچه … 1

استارت … 5

کلید قطع وصل موتور استارت … 7

دستگاه تبدیل سرعت … 8

مولد برق یا دینام … 9

آنالیز دستگاه استارت و دینام … 10

قطع کننده جریان معکوس … 12

آفتامات … 16

دستگاه ایجاد جرقه … 19

دستگاه احتراق اجزا … 20

کوئل … 20

دلکو … 21

درب دلکو … 24

خازن … 25

شمع ها … 26

بازدید شمع … 27

انواع شمع … 28

مگنت … 30

تاخیر یا تقدم زمان احتراق … 31

ریتارد … 32

سیم کشی اتومبیل … 34

رنگ های متفاوت برای شناسایی سیم هاء… 36

ادوات داشبورد … 36

داشبورد پیکان … 40

روش تعویض فیوز دلکو … 43

نصب و تنظیم پلاتین … 44

طرز تعیین سیلندر شماره یک و وایره آن … 45

مراقبت اساسی سیستم برق … 47

فیوز … 48

استفاده از فازمتر برای عیب یابی … 49

آزمایش آفتامات … 49

ردیابی و رفع اشکال تعدادی از ایرادات برقی .. 51

الکترونیک در خودرو … 52

نقش EIS در خودرو … 53

سیستم جرقه (EIS ) … 53

سیستم جرقه (EFI ) … 54

سنسورها … 55

تاریخچه شرکت سایپا

شرکت سهامی عام ایران در تولید اتومبیل ( سایپا) در سال 1344 در زمینی به مساحت 240 هزار متر مربع ( در حال حاضر فقط مساحت زمین کارخانه مرکزی 415 هزار متر مربع می باشد ) و زیر بنایی 20 هزار متر مربع با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال بنام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تاسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند 1345 ثبت و در اواخر سال 1347 به مرحله بهره برداری رسید.

این شرکت تولید اولین محصولات خود را که شامل «وانت آکا » و سواری «ژیان » بود با روش کاملا دستی و بدون بهره گیری از تجهیزات و امکانات مدرن آغاز کرد. تولیدات شرکت بعد از سال 1353 به واسطه استفاده از ابزارهای جدید و مکانیزه شدن برخی از بخشهای تولیدی ، سیر صعودی یافت و بر تنوع محصولات شرکت نیز افزوده شد بعنوان مثال می توان به تولید خودروهای: مهاریی ، پیکاب در مدلهای معمولی دولوکس و کار اشاره نمود.

نام شرکت در اوایل سال 1354 با حذف کلمه سیتروئن از انتهای عبارت فرانسوی آن به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل » به نام اختصاری

(سایپا ) که ما خود از عبارت فرانسوی Annonyme Iranione De Productive Automobile میباشد ، تغییر یافت .

این شرکت در 16 تیرماه 1358 تحت مالکیت دولت در آمده و از 18 آذرماه 1360 تحت سرپرستی سازمان گسترش نو نوسانی صنایع ایران قرار گرفته و بر اساس مصوبه مورخ 1/2/65 هیات وزیران ، کلیه سهام سرمایه آن به نمایندگی از طر ف دولت جمهوری اسلامی بنام سازمان گسترش و نوسان سازی صنایع ایران منتقل گردید در دی ماه سال 1378 به پیروی از سیاست های مالی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تصدی دولت و خصوصی سازی شرکتهای دولتی و به موجب تبصره35 قانون بودجه کل کشور باواگذاری بیش از 51 % سهام این شرکت به غیر ، سایپا نیز در زمره شرکتهای خصوصی قرار گرفت امروزه شرکت سایپا با در اختیار داشتن بیش از80 شرکت تابعه و وابسته بصورت مستقیم و غیر مستقیم ، به گروه خودرو سازی بزرگ با امکان تولید انواع مختلف خودرو تبدیل شده است.

سالمانی شرکت سایپا:

1334 : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیستروئن ایران»

سالنمای شرکت سایپا:

1344 : تاسیس شرکت به نام شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران.

1347 : بهره برداری و شروع فعالیت با تولید انواع مدلهای خودرو «ژیان»(1359 ـ 1347 )

1354: تغییر نام شرکت به «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام .

1355 : تغییر«رنو5» در مدلهای سده درب و 5 درب ( 1372 ـ 1355 )

1362: تولید «وانت نیسان» با حجم موتور CC 2000 (1369ـ 1362 )

1369 : تولید«وانت نیسان» با حجم موتور cc 2400 ( در شرکت زامیاد ادامه دارد)

1371 :تولید «وانت نیسان دو کابین» با حجم موتوری cc 2400 (1373 ـ 1371 )

1371 : تولید «رنو 21 » ( 1373 ـ 1371 )

1372 : تولید«پراید کاربراتوری» در مدلهای CD5 ، LX ، GTX ( ادامه دارد) .

1374 : کسب رتبه اول کیفیت در بازار داخلی و تکرار این رتبه در سالهای 1375 ، 1376 ، 1378 .

1377 :دریافت اولین گواهینامه ISO 9001 در صنعت خودروسازی کشور از موسسه QMI کانادا.

کسب گواهینامه بهترین شرکت تولیدی در میان شرکتهای تحت پوشش وزارت صنایع انجام مقدمات عملیات گسترده برای ساخت داخل نمودن قطعات محصولات تولیدی .

1378 : موفقیت در تعمیق ساخت داخل محصولات تا سطح 81 % ارزش CDK پراید و 795 در مورد نیسان اخذ تایید به انطباق مشخصات گازهای خروجی آلاینده با استاندارد ECE 1504 و دریافت لوح سبز تبدیل شدن به یک گروه خودروساز بزرگ با امکان تولید انواع کامل خودرو( (Full Range عرضه متجاوز ار 51 % سهام شرکت به بخش خصوصی .

1379 : تولید سواری « پراید face life » و «پراید انژکتوری» در مدلهای مختلف (ادامه دارد ) . دریافت لوح رتبه اول کیفیت در میان تولید کنندگان وانت در ایران از نیسان ژاپن » دریافت لوح تقدیمی از وزارت صنایع بعنوان واحد نمونه صنعتی کشور .

تامین کلیه قطعات نیسان توسط سازندگان داخلی و توقف خرید CKD نیسان .

1380 : دریافت اولین گواهینامه کیفیت Q59000 در صنعت خودروسازی کشور از QMI کانادا.

دریافت گواهینامه های OHSAS18001 و 14001 ISO (مدیریت ایمنی، بهداشت و زیست محیطی) از موسسه DNV هلند.

بهره برداری از خطوط جدید تولید ( طرح و توسعه ) پروژه های رینگ خومشهر، مالبیل و شیشه ایمنی کسب مقام اول در زمینه بهترین عملکرد «سبز» از دومین نمایشگاه محیط زیست شروع تولید محصول «زانتیا» در مدلهای لوکس و سوپولوکس و «کاروان» .

1381 : دستیابی به رشد بی سابقه 64 درصدی در میزان تولید پراید.

انجام مقدمات و تمهیدات لازم جهت واگذاری عملیات فروش وانت نیسان به شرکت زامیاد از ابتدای سال 82 .

تولید آزمایشی خودرو جدید پراید 141 و معرفی آن به بازار.

انجام مقدمات گسترده جهت دریافت گواهینامه Iso 9000;2000 و دریافت آن از موسسه بین المللی DNV در اوایلر سال 82 .

عبارات کلیدی

  • گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرو-نمایندگی سایپا کد 1543
  • گزارش کاراموزی سیستم الکتریکی خودرونمایندگی سایپا کد 1543
  • کاراموزی سیستم الکتریکی خودرونمایندگی سایپا کد 1543
  • کارورزی سیستم الکتریکی خودرونمایندگی سایپا کد 1543
  • دانلود گزارش کارآموزی سیستم الکتریکی خودرونمایندگی سایپا کد 1543
  • سیستم
  • الکتریکی
  • خودرو
  • نمایندگی سایپا

خرید فایل

ارسال شده در