پایان نامه طراحی وب سایت مدرسه

دسته: کامپیوتر و IT

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 1630 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 132

پایان نامه طراحی وب سایت مدرسه

قسمتی از متن:

  • تکنولوژی XML

اکنون که XML به یک استاندارد ارتباطی بین سکوهای مختلف تبدیل شده است، نسخه جدید SQLServer هم از توجه کافی به آن و ایجاد یک انقلاب در ساده تر استفاده کردن از آن طفره نرفته است. در نسخه 2000 کاربران قادر بودند تا با استفاده از دستور FOR XML نتیجه یک پرس وجوی SELECT از یک بانک اطلاعاتی را به درون یک فایل XML بریزند یا مثلاً با دستور OPEN XML می توانستند یک فایلXML را باز کرده و شروع به خواندن دستورات درون آن نمایند.

ازآن جا که در نسخه جدید SQLServer توجه خاصی به این استاندارد و زبان ارتباطی شده است، یک نوع داده جدید (Data type) به انواع داده های قبلی و استاندارد SQL مثل int ، char و امثال آن اضافه شده است. این نوع داده جدید که XML نام دارد و دارای خصوصیات یک نوع داده موجود در یک محیط شی گرا است، دارای متدهای پیشرفته ای چون nodes() ،Value() ، exist() ،query() و ()modify بوده و قادر است انواع پردازش های قابل انجام برروی اسناد XML را به راحتی انجام دهد.

عملیات جستجو، تغییر، حذف و درج مقادیر موردنظر در داخل یک فایل XML را می توان با استفاده از متدهای مذکور و صرفاً با چند خط برنامه نویسی انجام داد. همچنین در این نسخه برخلاف نسخه 2000، با استفاده از دستور FOR XML می توان یک شیء از جنس XML را بدون ارسال آن به کلاینت، برروی سرور ساخته و از آن نگهداری کرد. با این کار می توان جداولی را که مرتباً مورد رجوع کاربران قرار می گیرند هراز گاهی در قالب XML به داخل حافظه آورد و کاربران مذکور به جای رجوع به جداول اصلی در هارددیسک، با استفاده از دستورات ویژه جستجو درXML ، متغیر مذکور را در حافظه سرور مورد جستجو قرار دهند و بدین وسیله یک نوع عمل Cache کردن را جهت افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات تکراری شبیه سازی کنند. در این حالت، کاربران به جای استفاده از دستورSELECT استاندارد می توانند از OPEN XML که در نسخه 2005 قادر است متغیرهای جدید از نوع XML را بخواند استفاده کرده و به سرعت به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. این قابلیت جدید آن قدر در سریع تر کردن جستجو در برنامه های تحت وب مهم و موثر است که جای هیچ مشکلی را در استفاده از آن باقی نمی گذارد.

  • . Isolation Level

یکی از روش هایی که به انواع متدهای قفل کردن ردیف های یک جدول بانک اطلاعاتی در نسخه جدید اضافه شده است، شیوه تصویربرداری از رکورد است. در روش های قبلی، اگر یک یا چند رکورد بانک اطلاعاتی توسط دستور BeginTrans که شروع یک فرآیند را مشخص می کند در شرف تغییر یا حذف قرار می گرفتند، تا مادامی که فرآیند مذکور توسط دستور Commit Trans تایید یا توسط RollBack منتفی نشود، از هیچ جا و برنامه ای نمی توان رکوردهای مذکور را حتی با دستور ساده SELECT خواند.

اما در روش جدید قفل گذاری، در صورت بروز چنین رویدادی سایر کاربران می توانند همواره آخرین ارزش رکوردهای مذکور را با این فرض که هنوز هیچ تغییری در آن ها ایجاد نشده است بخوانندو مورد استفاده قرار دهند.

باز هم .NET

با نسخه جدید SQL Server، برنامه نویسان بانک های اطلاعاتی قادرند از امکانات و قابلیت های موجود در پلتفرم دات نت و کلیه توابع و کلاس های ساخته شده در آن بهره مند شوند. یکی از ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین این قابلیت ها، امکان استفاده از دو زبان مهم و کاربرپسند دات نت یعنی ویژوال بیسیک و سی شارپ در پیاده سازی اجزای مختلف یک بانک اطلاعاتی است. این عامل نه تنها باعث می شود که برنامه نویسان برای نوشتن ماژول هایی مثل تریگرها، روال ها (Stored Procedures)در توابع به جای استفاده از زبان استاندارد و در عین حال پیچیده T-SQL ، بتوانند از زبان های محیط دات نت با تمام ساختارها، دستورات، کلاس ها، آرایه ها، و خلاصه تمام ویژگی های یک زبان شی گرا استفاده کنند، بلکه این همکاری نزدیک بین موتور برنامه نویسی دات نت یعنی CLR (که مسول تبدیل کدهای نوشته شده دات نت به زبان سیستم عامل است) و موتور بانک اطلاعاتی SQLServer باعث شده تا به غیر از تنوع زبان های برنامه نویسی قابل استفاده درSQLServer، تغییر قابل توجهی نیز در کارایی ماژول های مذکور پیش آید.

در واقع موضوع از این قرار است که اصولاً کدهای نوشته شده به زبان های دات نت، ابتدا توسط کامپایلر به زبان (IL) ترجمه می شوند. سپس CLR این کد میانی را به کد قابل فهم سیستم عامل تبدیل و آماده اجرا می نماید. این کار سبب می شود تا کدهای نهایی به دلیل این که بسیار به سیستم عامل نزدیک می باشد سریع تر از کدهای TSQL (که فقط توسط موتور بانک اطلاعاتی قابل اجرا هستند) اجرا شوند و در زمان اجرا از کارایی بیشتری برخوردار باشند. البته این مساله بدین معنی نیست که استفاده از زبان های دات نت همیشه بر زبان های SQL ارجحیت دارد، بلکه منظور آن است که در برخی موارد ممکن است آن قدر منطق و الگوریتم یک ماژول پیچیده باشد که برنامه نویس استفاده از زبان های دات نت را به دلیل آسان تر بودن ساختار و دستورات آن به زبان SQL ترجیح دهد.

بنابراین زمانی که بیشترعملیات یک ماژول مربوط به خواندن و نوشتن اطلاعات باشد بهتر است از همان دستورات استاندارد SQL یعنی SELECT ،UPDATE ،DELETE وINSERT استفاده کرده و بی جهت منابع سیستم را صرف تعریف متغیرها و کلاس های دات نت ننماید. اما در ماژول هایی که بیشتر عملیاتشان شامل پردازش اطلاعات مثل انجام عملیات های ریاضی یا مقایسه اطلاعات با یکدیگر است بهتر است تا هم از امکانات برنامه نویسی و هم از سرعت و کارایی بالای دات نت در این زمینه بهره برد و ماژول های مذکور را با زبان های دات نت پیاده سازی کرد.

فهرست مطالب

مقدمه … 5

1) فصل اول : آشنایی باASP.NET, VB.NET , SQL SERVER… 16

1-1) آشنائی با ASP.NET… 17

2-1) ویژگیهای ASP.NET… 17

3 -1) زبانهای برنامه نویسی در ASP.NET… 18

4-1) ابزارهای ASP.NET… 18

5-1) مقایسه ASP.NET و ASP کلاسیک… 19

6-1) چرا به .NET احتیاج داریم؟… 19

7-1) معرفی اولیه VB.NET … 20

8-1) نصبVB.NET… 22

9 -1) چگونگی نصب IIS … 25

10 -1) جزئیات IIS … 26

11-1) مدیریتIIS … 28

2-1) معرفی SQL SERVER… 29

1-2-1) Relation Database… 29

2-2-1) Replication Services… 29

3-2-1) Analysis Services… 29

4-2-1) Reporting Service … 29

5-2-1) Management Tools… 29

6-2-1) بررسی امکانات و کارایی SQL SERVER … 30

7-2-1) ADO.NET … 31

8-2-1) سرویس اعلان (Notification)… 32

9 -2-1) سرویس گزارش گیری… 33

10-2-1) بهبودهای ایجاد شده در زبان… 33

11-2-1) تکنولوژی XML … 34

12-2-1) Isolation Level … 35

13-2-1) باز هم .NET… 36

2) فصل دوم … 38

1-2) تجزیه و تحلیل سیستم ( SDLC )… 39

2-2) فاز اول : Planning … 39

1-2-2) Project Initiation… 39

2-2-2) Identifying Business Values… 39

3-2-2) System Requests… 39

4-2-2) Feasibility Analysis… 40

5-2-2) Approral Comittlee … 40

6-2-2) Project Management… 41

3-2) فاز دوم : Analysis … 41

1-3-2) Analysing Strategy… 41

2-3-2) System Requriment gathering … 41

3-3-2) System Proposal … 41

4-2) فاز سوم : Design … 42

1-4-2 ) Design strategy … 42

2-4-2 ) Design Architecture… 42

3-4-2) Database… 42

4-4-2 ) System Specification … 48

5-2) فاز چهارم : Emplementation… 48

1-5-2) System Contruction and Test … 48

2-5-2) System instakation … 48

3-5-2) Support and maintannce Plan … 48

6-2) ارتباطات جداول( Relationship )… 49

1-6-2) نمودارهای Activity Diagram , Class Diagram , Use case… 51

2-6-2) Class Diagram مدرسه … 51

3-6-2) Use Case Diagram ثبت نام عضو یا دانش آموز… 52

4-6-2) Use Case Diagram جستجو دانش آموز… 53

5-6-2) Activity Diagram ثبت نام عضو جدید… 54

6-6-2) Activity Diagram جستجو عضو جدید… 55

7-2) دلایل داشتن وب سایت برای مدرسه… 56

1-7-2) معرفی خود به همه جا بدون وجود محدودیت جغرافیایی … 56

2-7-2) اطلاع رسانی 24 ساعته به مخاطبین… 56

3-7-2) استفاده از وب سایت به عنوان یک راه تبلیغاتی … 57

4 -7-2) از قافله عقب نمانیم … 57

5-7-2) معرفی خود به عنوان یک سازمان پاسخگو … 58

6-7-2) آگاهی از نظرات مخاطبان… 58

3) فصل سوم پیاده سازی (سورس پروژه)… 59

1-1-3) کد مربوط به فرم کلاس های مدرسه ( (Class… 60

2-1-3) کد مربوط به فرم سطح دسترسی کاربران(composit (… 66

3-1-3) کد مربوط به فرم ورود( (login… 69

4 -1-3) کد مربوط به فرم اصلی ( (Main… 73

5-1-3) کد مربوط به فرم دبیران (Teacher (… 75

6-1-3) کد مربوط به فرم تماس با مدرسه ((Tamas… 79

7-1-3) کد مربوط به فرم برنامه کلاسی ( (Programclass… 80

8-1-3) کد مربوط به فرم اطلاعات دبیران ( (Pictureteacher… 81

9-1-3) کد مربوط به فرم تصاویر سایت ( (Picture… 82

10-1-3) کد مربوط به فرم اپراتور سایت ( (Operator… 83

11-1-3) کد مربوط به فرم نظر سنجی ((Nazarat… 86

12-1-3) کد مربوط به فرم دانش آموزان ((Student… 89

13-1-3) کد مربوط به فرم درباره ما (( Aboutme… 92

94… Stoder Procedure -2-3)

2-2-3) مزیت استفاده از Stored procedureها در برنامه ها… 94

3-2-3) نحوه ایجاد Stored procedure در بانک اطلا عاتی SQL… 94

4-2-3) استور پروسیجر تعیین سطح دسترسی به صفحات سایت (accesspage)… 96

5-2-3) استور پروسیجر پاک کردن رکوردهای جدول کلاس (deleteclass )… 97

6-2-3) استور پروسیجر پاک کردن سطح دسترسی (deletecomposit)… 97

7-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن نظرات از جدول نظرات (deletenazarat)… 98

8-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن سخن از جدول سخن (deletesokhan )… 98

9-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات دانش آموزان از جدول دانش آموز (deletestydent ) 99

10-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات دبیران از جدول دبیر (deleteteacher )… 99

11-2-3) استور پروسیجر برای حذف کردن اطلاعات کاربر سایت از جدول کاربرانUSER))

( deleteusers)… 100

12-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول کلاس ( insertclass)… 101

13-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سطح دسترسی (insertcomposit)… 102

14-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول نظرات (insertnazarat )… 103

15-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات به جدول سخن (insertsokhan )… 103

16-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دانش آموزان به جدول دانش آموز (insertstudent). 104

17-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات دبیران به جدول دبیر (insertteacher)… 105

18-2-3) استور پروسیجر برای ورود اطلاعات کاربران به جدول کاربران (insertusers )… 106

19-2-3) استور پروسیجر برای چک کردن نام کاربری و کلمه عبور در صفحه لاگین (loginchekh ) 108

20-2-3) استور پروسیجر برای اعمال تغییرات بر روی جدول کلاس (updateclass )… 109

4) فصل چهارم : اجرای پروژه و آموزش کاربری پروژه… 110

5)نتیجه گیری… 126

1-5) معایب سیستم دستی… 126

2-5) مزایای سیستم مکانیزه… 126

منابع و ما خذ … 128

فهرست اشکال

شکل 1-1 (نصب IIS )… 26

شکل 2-1 ( جزئیات IIS )… 27

شکل 3-1 (مدیریت IIS (… 28

شکل 4-2 (لیست جداول بانک اطلاعاتی)… 43

شکل 5-2 (Relationship 1 )… 49

شکل 6-2 ( Relationship 2)… 50

شکل 7-2 ((Class Diagram… 51

شکل 8-2 Use Case Diagram))… 52

شکل 9-2 (Use Case Diagram)… 53

شکل 10-2 Activity Diagram))… 54

شکل 11-2 Activity Diagram))… 55

شکل 12-3 (چگونگی ایجاد (Stored Procedure… 94

شکل 13-3 (ایجاد Stored Procedure)… 95

شکل 14-3 (نوشتن کد در Stored Procedure )… 95

شکل 15-4 (چگونگی اجرای پروژه)… 111

شکل 16-4 (صفحه اجرای پروژه)… 112

شکل 17-4 (صفحه ورود به سایت)… 113

شکل 18-4 (صفحه اصلی سایت)… 114

شکل 19-4 (صفحه مدیریت سایت)… 115

شکل 20-4 (صفحه اطلاعات دانش آموزان)… 116

شکل 21-4 (صفحه اطلاعات دبیران)… 117

شکل 22-4 (صفحه اطلاعات کاربران)… 118

شکل 23-4 (صفحه سطح دسترسی)… 119

شکل 24-4 (صفحه اطلاعات کلاسها)… 120

شکل 25-4 (صفحه امکانات دیگر سایت)… 121

شکل 26-4 (صفحه نظرات و پیشنهادات سایت)… 122

شکل 27-4 (صفحه ارتباط با مدرسه)… 122

شکل 28-4 (صفحه برنامه هفتگی کلاسها)… 123

شکل 29-4 (صفحه تاریخچه مدرسه)… 124

شکل 30-4 (صفحه تصاویر مدرسه)… 125

عبارات کلیدی

  • پایان نامه طراحی وب سایت مدرسه
  • پایان نامه طراحی وب سایت مدرسه
  • وب سایت مدرسه
  • طراحی وب سایت

خرید فایل

ارسال شده در