مقاله ای کامل درباره کامپیوتر و اینترنت

توضیح مختصر:

فراگیر شدن کامپیوتر و به دنبال آن حضور اینترنت در سازمانها و خانه ها لزوم استفاده از وب را دو چندان کرده است . صفحات وب الگوی ارتباطی قدرتمندی در اینترنت هستند به طوری که از طریق آنها می توان هر نوع اطلاعاتی را در اینتر نت انتشار داد تا علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

عنوان کامل: مقاله ای کامل درباره کامپیوتر و اینترنت

دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: DOC
  • فرمت فایل اصلی: WORD
  • تعداد صفحه: 46
  • حجم: 178 کیلوبایت

مقدمه :

1 . فراگیر شدن کامپیوتر و به دنبال آن حضور اینترنت در سازمانها و خانه ها لزوم استفاده از وب را دو چندان کرده است . صفحات وب الگوی ارتباطی قدرتمندی در اینترنت هستند به طوری که از طریق آنها می توان هر نوع اطلاعاتی را در اینتر نت انتشار داد تا علاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند.

2.دنیای امروز دنیای اینترنت و ارتباطات است و حضور در دنیا به معنی حضور در

اینترنت از طریق صفحات وب صورت می گیرد.

3.وب سایت را می توان به عنوان کتاب الکترونیکی محاوره ای در نظر گرفت

چکیده :

1.

صفحات وب سایت شامل تصویرهای گرافیکی متن پیوندها ، طراحی ها و قالبهای مختلفی اند.

2 . امروز طراحی و ساخت صفحات وب نه تنها برای سازمانها، موسسات ، ادارات

و شرکتها یک امر ضروری است بلکه افراد نیز می توانند صفحات وبی را برای خودشان طراحی و در اینترنت انتشار دهند.

3. طراحی این سایت باعث شناساندن شرکت بطور کلی ، عوامل و کارکنان و پروژه هایی که توسط شرکت به انجام رسیده است و کارهایی که در دست اجرا می باشد بهمراه اطلاعاتی از میزان پیشرفت کارها به بازدید کنندگان این سایت می شود.

سایت آتاپی شرق

فصل اول

سایت آتاپی شرق

نرم افزار های به کار گرفته شده

عناصر اصلی در صفحات وب

HTML زبان برنامه نویسی وب جهانی است که به مرورگرها می گوید چگونه متن ، پیوندها ، گرافیک و سایر رسانه های اسناد را نمایش دهد این زبان ، اساس تمام صفحات وب است . HTML زبان ایجاد صفحات وب است HTML را زبان علامت دار ابر متن نیز می نامند.

Dynamic HTML

ایجاد سایتهای پویا برای کسانی که از اینترنت استفاده می کنند الزامی است در غیر اینصورت سایت آنها به عنوان یک شهر متروکه محسوب خواهد شد که در گوشه ای از دیسک سخت فسیل شده است .

بعضی از ویژگیهای پویایی که ک مخاطبین اینترنت به آنها علاقه مندندعبارتند از :

-حساسیت نسبت به زمان به جای محتویات دائره المعاف

-تغییر محتویات و سبک طراحی

_سازگاری با فسیلهای جدید سخت افزار ، نرم افزار و استانداردهای تحویل اطلاعات

-پشتیبانی از روابط با مخاطبین سایت

-مدیریت موثر برای افزایش کیفیت اطلاعات

برای ایجاد سایتهای حرفه ای ابزارهای متععدی وجود دارند که با مجموعه ای از تکنولوژیهای پیچیده و غنی کار می کند در این میان ویژوال Interdev با توانائیهاو قابیتهای خود یکی از بهترین آنهاست.

سایتهای پویای موفق ، در صف مقدم تحول محاوره ای قرار دارند . مخاطب اینترنت می تواند در محتویات وب شریک باشد . بینندگان وب از طریق دستیابی به آمارها ، پست الکترونیکی ، فرمهای online ، پاسخ به آگهی ها و حتی دسترسی مستقیم به محتویات می توانند در سایتهای وب پویا شریک باشند.

DHTML دستور یا صفت جدیدی ندارد که بتواند صفحه را پویا کند DHTML دستوراتHTML و خواص دیکری مثل شیوه نامه ها را بسط داد . بطوری که از طریق زبانهای اسکریپتی مثل جاوا اسکریپت و وی بی اسکریپت قابل دستیابی باشند. خاصیت پویایی موجب می شود تا صفحات بطور محاوره ای عمل کنند.

نمای کلی از سایت آتاپی شرق

هدف از طراحی این سایت گسترش روابط بین مشتریان و شرکت و سهل و آسان کردن این رابطه و شناساندن شرکت به سایرین با استفاده از ابزار اینترنت بوده است.

پس از ورود به صفحه اصلی می توانید به اطلاعاتی از قبیل :

ــ سابقه شرکت و افراد متخصص در آن

ــ مکان شرکت و چگونگی تماس با آن

که در بالای صفحات گنجانده شده دسترسی پیدا کند . از جمله می توانید بر اساس انتخاب نوع فعالیت ( نظارت یا پیمانکاری ) به صفحات انتخابی بر حسب زمینه و نوع عملیات و رتبه کار انجام شده به سایر موارد انجام شده در شرکت دسترسی یابید.

برای ارتباط بیشتر با کار بران فرم نظر خواهی و برای اطلاع رساندن شرکتها به شرکت مذکور برای شرکت در عملیات های اجرایی مناقصه ای فرم مناقصه طراحی شده است. وهمینطور کاربران قادرند هر زمان از پیشرفت کارهای عمرانی پروژه های شرکت آگاه شوند.

کاربرد زبانهای اسکریپتی در HTML

استفاده از زبانهای اسکریپتی ،گامی برای افزودن حالت محاورهای به صفحات وب و طراحی صفحات پویا است . اما واقعا’ اهداف اسکریپت چیست ؟ به طور کلی ، زبانهای اسکریپتی برای اهداف و کارهای کوچکی مثل محاسبات ساده به کار می روند . کاربردهای اسکریپت عبارتند از:

ـ ارزیابی فرمها

ـ تزیین صفحات ، از جمله دکمه های نگهدارنده ترتیب و انیمیش

ـ تولید صفحات پویا

ـ ارتباط بین کارهای مختلف

زبانهایی که برای نوشتن به کار می روند ، زبانهای اسکریپتی نامیده می شوند .

زبانهای اسکریپتی عبارتند از جاوا اساریپت که توسط شرکت نت اسکیپ خلق شد،

وی بی اسکریپت که کاربرد ویژوال بیسیک در اینترنت است وجی اسکریپت که توسط شرکت مایکروسافت برای همسازی با جاوا اسکریپت طراحی شده است .

Jscriptوجاوااسکریپت

می دانید که جاوا یک زبان شئ گر است و برای نوشتن برنامه های کاربردی و برنامه هایی برای اینترنت به کار می رود . در جاوا می توان برنامه هایی به نام اپلت نوشت که در محیط اینترنت اجرا می شوند . در زبان HTMLمی توان اپلت ها را به صفحات وب اضافه کرد برنامه های جاوا پس از کامل شدن ، به بایت کد تبدیل می شوندکه به سیستم و کامپیوتر خاصی وابسته نیست . این دستورات توسط ماشین مجازی جاواکه به طور نرم افزاری ایجاد می شوداجرا می گردد. اما برنامه نویسی در جاوا برای کسانی که با ان اشنایی ندارند ، به خصوص طراحان صفحات وب ، می تواند بسیار مشکل باشد.

جاوا اسکریپت طراحی شد تا کار برنامه نویسی را اسان کند . به عنوان مثال اگر بخواهیم برنامه ای در جاوا بنویسیم که اطلاعات موجود در فرمها و پرسشنامه ها را ارزیابی کند ، کاری بس دشوار است ، اما این کارها درجاوا اعمال ابتدایی و ساده محسوب می شوند . نت اسکیپ کلاسهایی از جاوا به نام Live connect ایجاد کرد که بین جاوا وجاوا اسکریپت ارتباط برقرار می کند.

جاوا اسکریپت از زمانی که تولید شد ، تغییرات زیادی پیدا کرده است و همه مرورگرها به یک درجه از آن را استفاده نمی کنند . نسخه های گوناگون آن عبارتند از Javascript(نت اسکیپ 2.x) Javascript 1,1(نت اسکیپ 3.x) Java script 1.2 (نت اسکیپ 4.x) زبان Jscriptدر IE نسخه 3 ، تقریبا’ معادلJavascript 1 است و از ویژگیهای Javascript 1.1 مثل جایگزینی پویای تصاویر پشتیبانی نمی کند . IE نسخه 4 از1.1 Javascript پشتیبانی می کند ولی مدل شیئ ان قدرتمندتر است . برای کسب اطلاعات راجع به جاوا اسکریپت به سایت http: //developer.netscape.com مراجعه کنید.

مایکروسافت در مقابل کاری که نت اسکیپ انجام داد، زبان Jscript را ارائه کرد که تقریبا’ با جاوا اسکریپت سازگار است ولی تفاوتهای ناچیزی با یکدیگر دارند .

مروری بر جاوا اسکریپت

عناصر جاوا عبارتند از : متغیرها، اشیاِء و عملگرها که اشیاء ینز به نوبه خود دارای متدها و خواص هستند. در زبان جاوا اسکریپت ، بین حروف کوچک و بزرگ تفاوت است ، به همین دلیل می گویند که جاوا نسبت به حروف کوچک وبزرگ حساس است .

متغیرها با ترکیبی از حروف Aتا Z ، ارقام و خط ربط (-) ساخته می شوند به طوری که ارقام شروع نمی شوند . محدودیتی در طول نام متغیرها نیست . به عنوان مثال S1,SUM,sum میتوانند نامهایی برای متغیرها باشند.

عملگرها نمادهایی هستند که اعمال خاصی را انجام می دهند ، مثل نماد+ که عمل جمع را انجام می دهد . عملگرها در جاوا عبارتند از عملگرهای محاسباتی،رابطه ای منطقی ، بیتی ، ترکیبی و غیره .

اغلب توابع در جاوا اسکریپت به عنوان اعضایی از اشیای موجود در این زبان هستند ، اما تعداد اندکی از توابع وجود دارند که به طور مستقل مورد استفاده قرار می گیرند.

هر شئ در جاوا اسکریپت دارای اعضاء داده ای است که انها را خاصیت می نامیم و دارای توابعی است که انها را متد می نامیم. وی بی اسکریپت نسخه ای از ویژوال بیسیک است که برای برنامه نویسی در اینترنت به کار می رود . وی بی اسکریپت توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافت و فقط در کاوشگر اینترنت قابل استفاده است ، به همین دلیل شهرت ان در اینترنت نسبت به جاوااسکریپت کمتر است . قدرت ان مثل جاوا اسکریپت است و می تواند به تمام اشیای تشکیل دهنده صفحات وب دسترسی داشته باشد.

Micro soft SQL server 2000 یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ایRDBMS است که برای پردازش تراکنش ها به صورت on lineبا عملکرد بالا ذخیره داده ها و برنامه های کاربردی تجارتی الکترونیکی طراحی شده است.

Microsoft SQL Server برای پشتیبانی از پایگاههایاطلاعاتی بزرگ ومهم طراحی شده است . مثل ذخیره سازی اطلاعات وتجارت الکترونیکی و پردازش تراکنش ها به صورت .online برای این منظور SQLserver ابزارهای متععدی در اختیار شما قرار می دهد از جمله برنامه های کمکی مثل bcp.exe که برای کپی کردن اطلاعات از SQL server به یک فایل معمولی بکار می رود و Enterprice Managerکه یک ابزار گرافیکی قوی و پیچیده برای مدیریت پایگاه های داده و خود SQL SERVER می باشد .

آشنایی باEnterprise Manager

اولین ابزاری است که برای مدیریت SQL server 2000 بکار می رود.

با استفاده از رابط گرافیکی Enterprise Manager می توانید:

- گروههایی از چندین نمونه SQL server تعریف کرده و هر یک از سرویس دهنده های موجود در یک گروه را ثبت کنید .

- پارامترهای SQL serverرا برای هر یک از سرویس دهنده های ثبت شده تنظیم کنید

- در هر یک از سرویس دهنده های ثبت شده پایگاه داده بسازید و آنها را سازماندهی کنید برای آن سرویس دهنده کاربرانی تعریف کرده وحق دسترسی هر یک از آنها را مشخص نمایید .

2.

امور مدیریتی SQL server را برای هر یک از سرویس دهنده های ثبت شده تعریف واجرا کنید .

3.

با استفاده از Query Desingner محتویات جدول هاو نماها را مشاهده کنید

4.

با استفاده از Query Analyzerدستورات SQLنوشته وآنها را تست کنید.

-هر یک از ویزارد های SQL server را فراخوانی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان یک پایگاه داده

راههای مختلفی برای پشتیبانی از یک پایگاه داده ارائه SQLServer 2000

می دهد . ساده ترین روش تهیه پشتیبان کامل یعنی کپی دقیق و کاملی از اطلاعات در یک زمان مشخص می باشد.

نکته . SQL server امکان می دهد که در حین کار با یک پایگاه داده نسخه شتیبان آن را تهیه کنید.در واقع نیازی به متوقف کردن کار سیستم نیست.البته در حین تهیه پشتیبان انجام بعضی از کارها ممکن نیست.این امور عبارتند از عملیاتی که ساختار یک پایگاه داده را تغییر می دهند مثل ساختن یا حذف کردن فایل هایا ساختن ایندکس.

روش دیگری که توسط SQL serverارائه شده است تهیه یک پشتیبان جزعی می باشد. پشتیبان جزئی تنها اطلاعاتی را که از زمان تهیه آخرین پشتیبان کامل تغییر کردندذخیره می کند. مزیت استفاذه از این روش این است که در بیشتر مواردحجم پشتیبان جزئی به مراتب خیلی کمتر از پشتیبان کامل می باشدو پروسه تهیه آن خیلی سریعتر انجام می شود

آشنایی با مدل های امنیتی

هنگامی که یک نمونه از SQL server در خواستی برای اتصال دریافت می کنید ، یک Login ID به آن ارسال می شود. Login ID شناسه ای است که حق دسترسی به SQLSERVER را تعیین می کند. SQL server ابتدا بررسی می کند که آیا Logion ID ارسال شده معتبر است یا خیر . و سپس تعیین می کندLogionIDمزبور از نظر امنیتی اجازه عمل درخواست شده را دارد یا خیر . این پروسه ، تصدیق یا شناسایی کاربر نام دارد SQL server 2000 شناسایی را به دو روش انجام می دهد : می تواند برای ارزیابی کاربر به سیستم امنیتی windows 2000یا windows NT تکیه کند و یا خودش ارزیابی را انجام دهد.

سیستم شناسایی ویندوز

در این روش ، مدیر سیستم برای کاربران یا گروههای کاربری ویندوز حق دسترسی تعیین می کند .کامپیوترهای مشتری که از سرویس های مرکزی استفاده می کند کاربر توسط سیستم عامل windows 2000 یا NT که بر روی کامپیوتر مرکزی نصب شده است شناسایی می شود و اگر اجازه دسترسی داشته باشد ، به آن متصل می گردد. در این حالت SQL serverتنها کافی است بررسی کند که آیا کاربر متصل شده حق دسترسی به سرویس دهنده و پایگاه های داده را دارد یا خیر؟

توجه : با توجه به اینکه سیستم عامل windows 98نمی تواند به شکلی مطمئن کاربران را شناسایی کند ، نمونه هایی از SQL server که بر روی این سیستم عامل نصب می شوند نمی توانند از مدل شناسایی ویندوز استفاده کنند.اصولا’windows 98 برای کامپیوترهای مشتری و windows 2000 برای کامپیوترهای مرکزی بکار می رود .

سیستم شناسایی SQL Server

در این روش هنگامی که یک درخواست برای اتصال فرستاده می شود، SQLserver یک کلمه عبور دریافت می کند و سپس Login مزبور را با لیست Loginهای تعریف شده توسط مدیر سیستم مقایسه می کند.

Macromedia Flash 5

فلش ماکرومدیا منحصر به فرد به شما امکان می دهد که نوعی پویا نماییanimation فعل و انفعالی به محله های web اضافه کنید وبه جای متن های ایستاوتصاویرنگاره ای وگرافیکی که فقط درصفحات وب وجود دارند موضوعات فلش می توانند پویا نمایی وتاثیربسیارخوب وحالت برکنشی به صفحات وبیافزایند .

پویا نمایی فلش به فضای تصاویرروی صفحه نمایش است که به سرعت ایین گذاری می شوند به آرامی به جریان می افتند ودر هر پنجره مرورگر یا monitor با هر اندازه ای که باشند جالب به نظر می رسند .

تاثیر گذاری برکنشی interactivity به مفهوم آن است که محله های وب بینندگان را تحت تاثیر قرار می دهد نمایش وتغییرات محتوای محله بستگی به رفتار یک بیننده دارد .

برخی از کارهایی که با برنامه فلش انجام می شوند را می توان با فناوری های دیگری نظیرDHTML, Javascript یا درغالب تصاویری مانند Macintosh Quicktime انجام داد ولی فلش دو مزیت عمده نسبت به روشهای دیگر پویا نمایی وفعل وانفعالی دارد : ساده تر وقابل اطمینان تر است .

بجز برنامه فلش برنامه های دیگری هم میتوانند پویا نمایی وحالت برکنشی ایجاد نمایند ولی فلش به خاطر قابلیت هماهنگی با وب درنوع خود منحصر به فرد می باشد فلش این کاررا با دوابزار اصلی انجام می دهد: تصاویر مبتنی بربرداربه منظور ایجاد پویا نمایی امریه سازی عملی برای ایجاد برکنش تصاویر مبتنی بربردار وفیلمهای امریه ای به این دلیل که با نظاره کننده فلش دیده می شوند به نمایش در می آیند تصاویر مبتنی بربردار وبرکنشی بودن فلش (همانند دکمه هایی که بخشهای انتخاب شده ای از یک تصویر یا یک محله وب را برای بینندگان نمایش می دهند) به این دلیل کارآیی دارند که مردم تصاویر فلش را با استفاده از نظاره کننده فلش می بینند . وارد کردن تصاویر نگارهای برداری در فلش تنها برنامه نگاره سازی نیست که برای ایجاد و ذخیره تصاویر نگاره ای از قالب های برداری پرونده استفاده می کند سایر بسته های ترسیمی متداول شامل free hand , Adobe Illustrator, Corel drowوبرنامه های مختلف ترسیم فنی می باشند که پرونده ها را در قالب Auto cad . d* fذخیره می کنند علاوه بر آن ویندوز قالب *.wmf ( windows metafile) را جهت رونوشت گیری و چسباندن تصاویر نگارهای برداری استفاده می کند.

انتخاب یک قالب پرونده برای صدور

اگر می خواهید قالبی را از یک فیلم فلش صادر نمایید تا در وب نمایش داده شود انتخاب های الی شما JPEG , GIF می باشد سایر قالبهای صدور نگاره ای ایستا بقرارزیر می باشند: Metafile(EMF,WMF) از این قالب برای ایحاد سندهای چاپی در windowsاستفاده می کنند .

Postscript(EPS) : این قالب بارزترین انواع قالبهای پرونده جهت رونوشت چاپی می باشد.

: Adobe Illustrator (AI)قالب پرونده AIبا Macromedia freehand , Illustrator بصورت مشترک استفاده می شوند همچنین میتوان AI را بوسیله Corel drow صادر نمود.

Auto cad(DXF).: برای در اختیار قرار دادن تصاویر به طراحان از این قالب برای صدور استفاده می شود.

( Bitmap (BMP : قالب نگاره ای طرح بیتی که دارای تفسیر گسترده ای می باشد

JPG/JPE)یکی از دو قالب پرونده سازگار با وب می باشند امکان فرانمایی ودر هم بافی رنگها را فراهم می سازد.

Gif : قالب GIF رنگها را به خوبی Jpeg حفظ نمی کند ولی امکان در هم بافی آنها را فراهم می نماید.

PNG: از دیگر قالبهای ساز گار با وب و شبیه قالب GIF می باشد .

اصوات در فلش

فیلم های فلش می توانند پرونده های صوتی با قالب AIFF , WAV یا قالب mp3 را یکپارچه کنند علاوه بر آن با نگارش Quicktime 4 یا جدیدتر از آن می توانید پرونده های موجود در برنامه های Quick time , sound designer (صوتی ) system & Sound, sunAuرا وارد نمایید با انتخاب فرمان file→ import می توانید پرونده های صوتی موجود در هر یک از این قالبها را در فیلم فلش وارد کنید در جعبه محاوره ای import قالب WAV, MP3 (در ویندوز) یا قالب AIFF ( در مکینتاش ) را انتخاب نموده و به پوشه موجود در سیستم خود که دارای پرونده صوتی می باشید آنها راناوبری کنید. پرونده های شنیداری موسیقی را می توان از منابع مختلف اینترنت بدست اورد از جمله سایتهای http://www.riopop.com ویا http://www.jorj-garcia.com متن در یک برنامه فلش هنگامی که متنی را در یک فیلم فلش به اشترک می گذارید نسبت به زمانی که خود شما این متن را با استفاده از HTMLقالب بندی می کنید می توان نظارت دقیقتری بر نحوه ظاهر شدن متن داشته باشید بدین دلیل که کار بردن محله های شما را درFlash viewer که در مرورگرهای آنها جاسازی شده اند می بینند خصیصه های جالبی (مانند چرخش ) که به متن نسبت داده اید همان طور که شما آن را طراحی کرده اید روی صفحات وب نمایش داده می شوند

عبارات و جملات کلیدی

مقاله کامپیوتر و اینترنت, تحقیق کامپیوتر و اینترنت, مقاله کامپیوتر, کامپیوتر و اینترنت

خرید فایل

ارسال شده در